Tisdag..

Idag kunde jag åka till jobbet igen, magkatarren har inte lugnat ned sig helt men bättre ialla fall så jag kunde komma iväg. Full rulle på jobbet och trots att jag var klar med själva stallgrejerna vid 13 så sprang tiden på eftersom jag var nere och hjälpte Jens i ridhuset. Lastade hö i kärran som vi skulle ha med hem. Sen skulle lånetraktorn tillbaka till Calle och sen sladden skulle ställas in och så fick jag hjälpa till med att lasta en häst som absolut inte ville in i transporten. Men till slut gick hon in, blev en aningen irriterad/arg på "ägarna" hur de bar sig åt, stackars häst.

Sen var det bara att hämta Lucas och stanna till och handla lite. Sen var bara Jens hemma och vände för han skulle in till stan och träffa den som han är kontaktperson till.
Själv roade jag mig med att fodra alla djur, pyssla med hästarna, elda och fixa med allt annat som måste göras när man kommer hem. Och sen var det middagsdags. Lite bolibompa och så hjälpa Liam med läxorna.
Sen var klockan så mycket att Lucas skulle stoppas i säng, går ju på nån minut så det tar ju ingen tid direkt :)
Liam kollade på Halv åtta hos mig som vanligt. Han är intresserad av såna program, matprogram, byggprogram mm. Let´s Dance, Sveriges värsta bilförare och Fam. Annorlunda är några favoriter också :)

Lite rolig Liam, han har säkert sagt hundra ggr att han tycker att jag ska vara med i Halv åtta hos mig för jag skulle vinna. Har svarat honom att han äter ju inte all min mat. Fick svaret, nä men andra gör det och de skulle gilla det :)

Fick skicka Jens på ärende att köpa nya handskar till Lucas idag också när han var i stan. Lucas vantar och overall var kvar på dagis sen förra måndagen då de hängde i torkskåpet och tanken var ju att han skulle dit på tisdagen men eftersom Jens var sjuk så fick han ju bli hemma. Och de går inte att uppleta på dagis. Inte kvar i torkskåpet, inte i lådan som står utanför och inte på hans hylla. Förmodligen är det väl nån som fått med sig dom hem, men känner man inte igen sina egna grejer? Och vantarna är ju namnade också.
Personalen skulle kolla lite till, även på andra avdelningen, så vi får väl se om de har hittat dem till imorron.
Men det var ju bara att köpa ett par nya ifall att de inte hittar dem, vilket inte är så troligt. Han kan ju inte vara utan dem ute.

Nu väntar sängen och samla lite energi inför morrondagen. Blir en lite småstressig dag, ska hinna med lite mera imorron än vad jag brukar och så har jag lunchen själv, eller ja, Jens ska väl kanske hjälpa till. Men så fort lunch-hästarna är inne så måste vi hoppa in i bilen och hämta Lucas. Sen ska jag bara hem och vända för att byta om och sen köra ned till Hannäs. För imorron blir första besöket hos Lola, kan bli spännande... Och förmodligen smärtsamt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0