Söndagar...

är inget skojiga alls. Inte när man kommer till kvällen och man vet vad man har att göra under veckan osv.
Helgen känns långt bort just då men när man väl kommit igång med den nya veckan så springer ju dagarna på.
Veckorna springer på, helgerna springer på..
Men ändå känns våren förbaskat långt borta även om det i stort sett hela veckan har droppat och snön har sjunkit ihop. Och idag har ju solen strålat för fullt och fåglarna har kvittrat för glatta livet.
Men än är nog våren väldigt långt borta.

Fick lite kortare sovmorron idag, vaknade lite innan 8 av att grabbarna vaknade till liv. Hade ju kunnat ligga och småslumra men tänkte att jag det var lika bra att jag gick upp och tog tag i dagen. Så jag fick massor gjort på morronkvisten. Jens kom inte upp förrän efter halv 11 så vi andra hade ju varit igång ett tag då.

Kollade på filmen Marmaduke tillsammans med grabbarna. De hade ju sett den förut men ville se den med oss. Så det fick bli lite söndagsmys. Och den var riktigt bra.

Blev stek idag till middag, smaskigt.. Hjortstek m potatis och div tillbehör, skönt att se att Lucas aptit har kommit tillbaka igen. Han matade in kött för glatta livet :) ja annat med för den delen.
Blev lite sen middag idag så vi käkade framför Ponnyakuten och sen hoppade grabbarna ned i ett bad innan sängen.

Allt klart inför morrondagen, tror jag ;) , så nu är det bara att skutta i säng och försöka få sig lite sömn. Att vakna utvilad är ju inget jag gjort på evigheter men lite sömn kan ju vara bra att få ändå. Ladda inför kommande vecka, ser fram emot onsdagen. Eller ja, både och ska jag nog säga, det onda lockar ju inte så jättemycket direkt ;) Men att komma igång och se om hon kan få nån ordning på mig, vilket jag hoppas såklart.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0