Friday

Idag blev det en tripp till stan igen, letade reda på lite kläder att ha imorron och kollade in rean lite till, det som jag missade sist. Inte ensamma idag heller direkt men gick rätt smärtfritt ändå och vi blev klara rätt snabbt.
Skippade dock Ikea-rean idag också, får ta det nån annan gång helt enkelt :)
Har ju en hel del presentkort att spendera där.

Vi har fått klaga på läkaren idag igen ang Lucas mediciner.. Han hade skrivit ut fel ännu en gång!
Istället för en evohaler så hade han skrivit ut en nässpray som inte får ges förrän vid 8-års åldern enligt ordinationerna på fass. Och det var ju inte det vi skulle ha.
Så en tripp upp till Vc igen och han fick skicka in ett nytt recept på en gång, rätt denna gång!
Blev en annan sort än Pulmicort då den tydligen inte finns som evohaler längre och han fick även en starkare dosering. Gav honom första omgången nu ikväll så vi får väl se om den gör nån nytta.

Gårdagen var ingen höjdare för min del.. Mådde urkonstigt, tung i huvudet, otroligt slö och ont i fogarna så in i helsicke. Kunde knappt gå. Och jag var så slö så jag orkade inte ens sitta upp i soffan. Tog blodtrycket och det var lite för lågt för att vara jag så det kan ju varit det som spelade in.
Jens och Lucas var ju iväg så jag kunde gå och lägga mig och sova en stund. Lite piggare när jag vaknade, tillräckligt för att orka sitta i soffan ialla fall. Men allt det jag hade tänkt göra igår blev ju inte gjort såklart.

Strömmen försvann igår också såklart, var borta ett tag och sen höll den på att komma tillbaka, försvinna, komma tillbaka osv ett bra tag. Jädra blåsande som ska störa det.

Årets näst sista dag och jag vet inte, det känns inte så riktigt. Är väl kanske att det känns så konstigt när vi är i slutet av december och det är grönt ute. Den rätta känslan kanske kommer imorron, återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0