Måndag

Då har ytterligare en helg gått, tiden går lite för fort som vanligt. På ett sätt är det bra, på flera andra sätt inte bra. Men jag får lägga på ett kol helt enkelt. De dagarna som det inte är nåt inbokat på den här veckan, dvs torsdag och helgen så får det nog bli till att försöka hinna med och baka lussekatter och pepparkakor och försöka få in lite mer julstämning i kåken. Fast Liam nöjer sig inte med köpedeg till pepparkakorna längre, han vill ha som mormors deg. Så vi får väl se om det hinns med att göra en egen deg. Kan ju hålla med honom om att de blir mycket godare än de efter köpedegen.

Gårdagen ägnades åt att städa och rensa undan lite. Huset har ju liksom kommit i sista hand under den tiden jag har varit dålig så det finns lite att göra nu. Jens har ju tvättat osv men det syns inte direkt för det är Mount Everest ändå. Ibland undrar jag om vi verkligen bara har två barn eller om det är nån som kommer och dumpar av lite extra tvätt då och då.

Idag ska det fortsättas med att städa och putsa. Jens är iväg och lämnar Lucas på dagis och när han kommer tillbaka så ska vi ned till farmors lägenhet en sväng. Kommer bli jobbigt utan henne där :(
Sen är det hem och fixa lite till innan det är dags att åka på utvecklingssamtal för Lucas. Sist talade ju fröken så högt om både barnen och oss att jag fick tårar i ögonen så vi får väl se vad hon säger den här gången. Jag är annars en sån som inte brukar ta åt mig när nån talar bra om en men då var det lite svårt faktiskt.

Bäst att försöka peta i sig nån frukost innan Jens kommer tillbaka. Och kolla hur Liams jultidningspaket ligger till kanske, de borde dyka upp nu i början av veckan eftersom de skickades i fredags.

Hoppas ni hade en mysig 2:e advent igår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0