Torsdag

Snaaaart är det helg, ska bli skönt faktiskt. Känner att kroppen behöver det. Nog för att jag egentligen har att göra här hemma med men det blir ju lite andra rörelser och jag kan välja att strunta i det som gör ondast att göra med axeln. På jobbet måste ju saker och ting göras.
Svullnaden hänger fortfarande kvar och ja, det känns när jag rör den om jag säger så. Gör till och med ont att duscha.

Dagen har sprungit på med det vanliga på jobbet. Byte av jobbbil blev det ju också, så nu har jag en caddy och åker i istället för volvon. Lite skillnad på dem om man säger så ;)
Lite akut att få ordning på bussen nu, självklart gick ju en rem igår också på den. Och Jens har inte fått ordning på det än, tydligen väldigt trångt att komma åt. Alltid ska det vara nåt.

Jens var iväg och hämtade en annan frys idag också, våran har ju sagt upp sig. Den har varit knäpp ett bra tag nu, man hittar grejer upptinade osv. Men idag la den av helt. Trodde att det hade frusit inne vid fläkten igen, som det hade gjort en annan gång, men efter att ha plockat bort och blåst bort den lilla is som fanns där så ville den fortfarande inte. Har en kyl att hämta inne i stan också, de hade ett paketpris och det var lika dyrt som att köpa enbart en liknande kyl. Och det hade ju inte blivit riktigt samma så det hade ju sett lite knasigt ut. Så paketpriset var bra. Och så 5-års garanti också så man är lite garderad.
Den "gamla" kylen får åka ut på blocket.

Medans Jens och Liam var till stan roade jag och Lucas oss med att klyva ved och floa upp den i pannrummet, så nu kan vi snart börja floa ute, sen steka en massa pannkakor och lite annat. Så vi har fått en del gjort under kvällen. Bara att fortsätta imorron, helgen verkar ju inte bjuda på så bra väder direkt så det är bäst att passa på.

Men först ska en jobbdag till klaras av. Så nu tänker jag krypa ned i sängen hos hjärtat och kolla på The Killing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0