Tisdag

Inte har man frusit idag heller :)

Kom tll stallet och första fodringen var klar även idag. Snälla Marie hade kommit dit tidigt så hon hade slängt åt dem eftersom de så gärna ville ha. Så det var bara att slänga på grimmorna och ge kraftfoder. Marie hjälpte även till att ta ut några av dem, så hade hon nåt att göra medans hon väntade på hovslagaren.
De två ny valackarna tog jag dock en åt gången, en aningen piggelina idag också :) Gasen var i så att säga :) Så det var ett klokt val att ta dem själv eftersom Marie är lite försiktigare när det kommer till större hästar. Fick mig en "känga" i ryggen så värken kommer väl kanske därifrån, har en djävulsk värk i ryggen. Den ena hoppade till och slängde sig bakom mig och jag fick då honom i ryggen. Men jag har överlevt värre ;)

Efter att alla var ute så var det bara allt det vanliga som skulle göras. Marie var så snäll att hon skulle ta lunchfodringen åt mig så jag kunde åka hem lite tidigare för att fixa med veden men jag skulle vattna ridhuset också och då skulle självklart vara lektion därinne så jag blev kvar ändå.

Sprang in på Netto på vägen hem, de hade ju en del Barbapapa-grejer den här veckan och konstigt nog så fanns det jag skulle ha till Lucas kvar så han blev glad :)

Grabbarna har ju varit med Jens idag med att slå vägrenarna idag, Lucas blev så trött till slut att han somnade i traktorn. Det tar ju några timmar om man säger så att köra.
Sen när Jens skulle iväg och köra åt ett par andra så ville han inte följa med ;) Han ville vara hemma hos mamma istället :) Inte ofta han säger nej till att åka traktor.

Sitter och kollar på Ghost Whisperer för tillfället, kan ta sovmorron imorron. Jobbar em imorron då svärmor ska iväg så hon tar morronen istället. Lisas nya häst, om hon går igenom, ska vet.besiktas imorron. Så förhoppningsvis finns det en ny häst i stallet på torsdag när jag kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0