Heldag

Idag har det verkligen gått i ett.
Började morronen med att köra Golfen till verkstan, så slipper vi tänka på det om måndag morron då den ska vara inne egentligen. Så nu får den stå inne på verkstan tills de ska börja med den.
Sen till jobbet för att släppa ut hästar och allt det andra vanliga. Hem efter lunchen och hämta släpkärran och hämta vagnen till Bollen som vi köpt av Sandra. Så den ska testas i helgen ;)
Hem med den och sen tillbaka till jobbet för insläpp.

Hoppas på att den hästen som gick omkull i hagen idag när vi skulle gå och hämta dem, var en aningens stojigt i den hagen just då, inte är stel imorron! Kände igenom henne när vi kom in och inget synligt ialla fall, skönt nog. För det var en riktigt ordentlig vurpa hon gjorde.
Den andra som hjälpte till var inte så sugen på att ta henne sen så det fick snällt jag göra ;)

Jisses vad jag kommer att sakna hästarna nu när jag slutar! Och en massa härliga människor i stallet såklart!
Börjar få lite ångest över det här.

Kom hem rätt sent så det fick bli att beställa pizza idag, eller ja för min del blev det annat. Kände inte riktigt för pizza idag så det fick bli fläsknoisette med ananas och en massa annat gott.


Lucas slocknade i bilen på väg hem. Förstår honom, jobbigt att vara på dagis 7-15 och sen följa med mamma till jobbet.

Otroligt trött idag efter två nätter med nästan ingen sömn så råkade somna en stund på soffan medans grabbarna såg på barnprogram. Var en aningen segt sen kan jag säga.
Men grabbarna sover i sina sängar och vi har sett på "Hur många lingon finns det i världen". Så man har både fått skratta och gråta.

Ska ta och hänga lite tvätt och sen får det nog bli sängen och hoppas på att man får lite sömn inatt.
Imorron lär det bli en fullspäckad dag. Måste till djuraffären och köpa mat till kaninerna och marsvinen och de öppnar 10, vid 11 ska jag ta mig en snabbsväng på skördemarknaden och vid 12 ska vi på 10-årskalas. Så det blir tight mellan aktiviteterna imorron ;)

För er som inte besökte skördemarknaden förra året i Forsaström, ta gärna en sväng dit! Det håller på mellan 11-15 och det är en massa hantverkare, försäljning av höns, ankor, kaniner och en massa annat skojigt.
Tanken var att jag skulle stå i år men det gick inte riktigt som jag tänkt så jag hoppade av. Men får väl satsa på nästa år istället, om det blir en omgång till härute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0