Älskade morfar

Min älskade lilla morfar
var du verkligen tvungen att gå
jag önskar att du stannat här på jorden
att vi lite mer tid med dig kunnat få

Men idag du så sakta somnade in
och åkte till himlens underbara land
där mormor ännu väntade på dig
så ta varsamt hennes utsträckta  hand

Hon har saknat och väntat så länge
men nu finns det inget som skiljer er åt
i himlen är man tillsammans för evigt
där finns inget som är kämpigt eller svårt

Morfar, det finns så mycket jag kan säga
men det viktigaste är att jag älskar dig
och det kommer jag alltid att göra
du betyder så mycket för mig

Du var och förblir en underbar man
som stolt spatserade med sin raka rygg
och var alltid lika glad och vänlig
i famnen din kände man sig alltid trygg

När mormor blev sjuk var det du som ställde upp
och du fanns vid hennes sida hela tiden
när jag tänker på allt du gått igenom
rinner det längst min kind en liten tår

Nu vet jag att du och mormor är himlens vackraste änglar
där inget finare finns
ni svävar där tillsammans
och jag är bara en av dem som er alltid minns

Jag vet att ni tittar ner på oss varenda dag
och inget blir bättre om gråt är det ni ser
nej vi måste tänka på de lyckliga stunder vi fick med er
för visst vill ni se dom ni älskar när dom ler

När mina dagar är slut finns det en sak jag önskar
att det är du som står där med din utsträckta hand
och att du ler och välkomnar mig
till ditt och himlens eviga land

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0