Aj aj

Undrar om jag kommer att ta mig upp ur sängen imorron :)
Att man ska vara så envis! Skulle få ut en halv bal med hösilage som blivit dålig, fick för mig att få upp den "rullen" som var kvar på en säckkärra och ja det gick men fasen vad jag fick ta i.. Jag fick lägga hela min tygnd på plus ta i som ett svin för att få upp kärran enbart på hjulen så jag kunde börja köra den. Och det var inte det lättaste att lägga hela tyngden på för att göra det och så samtidigt skjuta på för kung och fosterland för att komma framåt. Och så upp för en ramp efter en bra bit. Här behövs ingen styrketräning inte, räcker med att jobba i stall ;)

Har ruskigt ont nu och det lär nog inte vara bättre imorron. Får ta och använda lite hästliniment.

Rullat på för fullt idag med andra ord. Jobbat och efter att ha hämtat Lucas blev det lite hemmafix och när Jens kom hem så blev det en sväng in till Åtvid för att handla lite. Måste storhandla men det får jag ta en annan dag, fick bli det mest akuta nu och lite sånt som var på erbjudande. Affärerna är ju inte kända direkt för att ta hem rejält med varor som de har i veckobladet, framför allt inte Netto!!

Bollen har fått vila idag, kom ju en regnskur också här. Men imorron hoppas vi på att det är bra väder. Så ska vi försöka hinna med lite körning. Imorron är det ju start för valpkursen också så dagen lär rulla på rätt bra som vanligt med andra ord.

Sängen väntar nu, otroligt trött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0