Utvecklingssamtal...

Jobb som vanligt och idag skulle vattnet i hagarna sättas igång men det gick ju inget vidare. Trasigt "nånstans", nu gäller det bara att hitta det där nånstans. Fungerande vatten i fyra av hagarna än så länge.
Bevattningssystemet i ridhuset funkar inte heller ännu så där har jag stått och vattnat med vattenslang idag så det inte ska damma. Det har ju varit bedrövligt torrt och de har knappt kunnat rida därinne.
Förmodar att jag kommer att få stå därinne imorron igen.
Irriterar mig på vissa saker och kom på att Lola frågade om jag kände mig frustrerad osv. Och ja nu när jag tänker efter så har det nog med jobbet att göra. Eller inte själva jobbet i sig utan "saker" som har med jobbet att göra. Jag tänker iaf inte bidra med nåt för att köra företaget i botten, det gör de så bra själva.
Men men....

Var på utvecklingssamtal med Liam idag också och allt var bara bra. Det har ju lossnat massor för honom både i läsningen och skrivningen. Och de har ju en bil som de får måla i hur långt de har kommit osv med olika saker och han har fått fylla i nästan alla fält, var bara det övre fältet som var omålat och det var att läsa flytande.
Och det var tydligen väldigt bra att ha så mycket imålat redan nu, så stolt är jag :)
Framför allt eftersom han inte kunde ett dugg när han började i skolan. Han var ju inte ett dugg intresserad av nåt sånt innan han började skolan.
Men allt var bara jättebra och han är en väldigt omtänksam och framåt kille, vilket vi redan visste ;)
Och han hade jättefina omdömen från musiklärarinnan och idrottsläraren.

Han var ju hos skolsköterskan igår för syntest, längd och vikt osv. Och Karin ringde hit när de var klara och han hade ev lite översyn så det blev en remiss till ögonkliniken, igen. Och är det inget med det så får vi gå vidare med vad huvudvärken beror på, även om vi har en känsla av vad det kan vara som jag redan skrivit om.
Men vi får se helt enkelt.
Hon tyckte att han var en underbar liten kille och hade bara gott att säga om honom. Karin har ju alltid tyckt om honom visserligen, hon hade ju hand om honom på bvc innan hon slutade.
Är glad att det är hon som skolsköterska för nån bättre finns inte.

Fick tid för öronkoll på Lucas också idag på posten men måste ringa och ändra tid, var på morronen och det är lite svårare att komma loss då så ska ringa och kolla om de har nån em-tid.

Lite mycket saker inbokade just nu men det får lösa sig.
Se hur vi löser måndagen bara som kommer, lite mycket på samma dag och så är det ju påsklov också.
Lucas har tandläkaren vid 10, Jens har möte vid 13 med arbetsterapeuten och jag ska vara hos Lola vid 15 i Viken. Kan bli en aningen rörigt, så vi får väl se om vi får ihop det :)

Nu väntar sängen och hoppas på att den ömma kroppen är lite bättre imorron. Kom ju knappt upp ur sängen imorse och är svullen både här och där.
Men först ska jag ta mig huttar, dvs olivoljan och det immunförstärkande som består av kokosmjölk, ananasjuice och lite annat. Visst låter det lyxigt ;)
Chockar min kropp numera eftersom jag inte druckit en droppe alkohol på 9 år och nu ska ta droppar av både det ena och det andra.

Nä nu säger jag gonatt och önskar er en god natts sömn!


Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt att det går så bra för Liam i skolan! :) Kramar

2011-04-13 @ 13:07:57
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0