Väntar..

Japp, väntar på att Jens ska komma hem från Jönköping. Han ska ju ha med sig mat till oss också så jag är en aningen hungrig nu. Pratade med honom nyss och då var han i Fillinge så snart har jag honom hemma.
Har varit massor av poliser ute på vägarna idag och nu när han åkte hem från Jönköping så hade det hänt nåt på nåt ställe, kommer inte ihåg var, så där var det massor av poliser och det var köer osv.. Annars hade han varit hemma vid det här laget.

Grabbarna beställde ugnspannkaka idag så det har dom mumsat i sig. Och nu ligger de i sina sängar sen snart en timme tillbaka. Dags för skola och dagis imorron igen.
Liam har inte haft nån feber idag, han var dock varm under natten och hade svårt att sova. Men idag ingenting, mer än lite hosta, så vi har väl en förkylning att vänta kan jag tänka mig. Men man kan ju hoppas att det stannar vid hostan.

Sovmorron varade inte så länge imorse, var bara att pallra sig upp och sen åka upp till Ljungsbo för att sätta staket. Lillskiten rymmer ju hela tiden men idag hittade vi var han tar sig ut och det var inte ett dugg konstigt för det var ju bara för honom att knalla rätt ut och det var så upptrampat utanför.
Men nu sitter det tretråd hela vägen runt, i stort sett ialla fall så nu ska han förhoppningsvis gå still.
Lucas var jätteduktig som var med hela tiden, han hjälpte till med isolatorer och tråd och annat och så lekte han lite mellan varven. Men han var trött när vi kom hem efter att ha knallat runt hela hagen och sen en massa extra spring fram och tillbaka. Och blöta blev vi också, för det kunde ju inte vara uppehåll medans vi höll på inte utan det började vräka ned. Så jag har varit frusen hela dan här, inte förrän nu börjar jag få upp värmen i kroppen igen. Måste dock upp och kolla staketet imorron igen, hade ingen staketprovare idag så jag måste gå runt och mäta på lite olika ställen. Problemet verkar ligga på "potatislandet" så ev får vi byta ut tråden där.

Frågan är väl dock om jag kommer att ta mig ur sängen imorron bitti för sablar så ont i ryggen och axlarna jag har. Och så stukade jag foten såklart inne i skogen så det blev till att linka sen och nu med för den delen.
Vaknade ju av ont i ryggen efter övningarna hos sjukgymnasten igår så jag lär nog ha hundra ggr mer ont imorron. Och så måste jag göra övningarna sen också, hua..

Kom värsta hagelskuren här när jag var nere i pannrummet och när den var över så började regnet ösa ned istället. Så jag fick snällt stå och vänta lite innan jag fick försöka springa in med ond fot. Hann dock att bli ganska blöt ändå trots att jag passade på när det hade lugnat ned sig lite.


Indra har hittat upp till toppen på trädet :)


Känner att det var rätt val att inte åka in på Centerns valvaka ikväll, blev ju bjudna dit.
Har varit så frusen och med det onda så det hade inte blivit nåt skoj. Och det är ju skola och dagis imorron så det hade ju blivit lite galet med det också.
Rätt skönt att sitta hemma i lugn och ro i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0