Praktikplats till slavlön?!

Ännu en dag till ända.. Inte hunnit skriva här tidigare och sängen väntar på mig så det får bli en snabbuppdatering.

Fick jaga häst imorse, dock ingen av våra egna, utan en av grannens som tyckte att gräset var grönare på andra sidan, vilket det också var ;)
Eller jaga ska jag inte säga för han kom så snällt så när jag hämtade grimman till honom så jag behövde bara stå och vänta på honom. Halvvägs till stallet så kommer ägarinnan till den, hade ju ringt stallägaren som skulle försöka få tag i dem. Men bara att vända tillbaka igen för han skulle ju ut i hagen igen.
Men hon var så trevlig idag så.

Var uppe hos Elin och Enya en sväng också.

Fick samtal från AF idag också, ska dit imorron för att skriva på papper för praktik. Känns inte direkt lockande.
Visst, praktik är bra och man kan få in en fot. Men att gå ut i stort sett gratis är inte så lockande. Och att få ett jobb inom kommunen är inte speciellt troligt just nu. Så vi får väl se... Men som sagt, inte speciellt peppad för det, roligt att man är för gammal för att få bättre betalt för att gå ut på praktik. Undrar hur sjutton de tänkte när de la upp det?!
Det lilla jag får ut för praktiken blir inte mycket kvar efter bränsle, mat, höjd barnomsorg plus att jag måste betala till csn då också, visst det blir ingen hög summa på varken csn eller barnomsorgen men det lilla på det lilla man får ut så det blir det en del.
Och Csn har ju tom krävt att jag skulle betala till dem trots att jag inte tjänar ett öre och menade på att Jens skulle betala istället, hans inkomst och våra utgifter skulle redovisas osv. Så snacket om att man inte behöver betala förrän man tjänar pengar är bullshit.
 
Tredje handläggare på Af nu sen den rätta blev sjukskriven, men nu skulle hon visst komma tillbaka om nån vecka eller två, sa han. Men det har sagt tidigare och han skulle bara vara där 1-1½ vecka till så är hon inte tillbaka tills dess så blir det väl en annan handläggare, igen.

Är så trött på Af, Csn och Fk så det finns inte!

Nu måste jag stupa i säng, en dag imorron också som man ska orka med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0