Kallt

Ännu en vaken natt, pluttskrutten har det så jobbigt med astman. Fick mig ca två timmars sömn. Tänkte lägga mig en stund när Liam var ivägskickad till skolan men precis som jag trodde så kom Lucas nedknallandes då så det fick bli lite morgonmys i soffan istället.

Nu är Jens sjuk, vad annars eftersom vi har traktorn till låns nu. Feber och ont i halsen. Så nu står det still med vedkapningen igen. Det blir då aldrig som man tänkt sig. Har tyvärr ingen som kan hjälpa heller så vi får väl se hur vi ska få ihop det, traktorn ska ju tillbaka på måndag. Jag orkar ju inte häva på de stora stockarna och det är nästan bara såna kvar i högen nu. Och ger jag mig på det så blir det bara att jag är sängliggandes dagen efter istället utan att ha fått så mycket kapat eftersom ryggen säger ifrån.

Den enda som är frisk här hemma är Liam, ja förutom att astman bråkar lite med honom då men annars ingenting. Törs knappt säga att min hals är bättre idag för det gjorde jag ju igår och då blev det värre på kvällen.

Kallt imorse, termometer visade minusgrader. Tur att man redan har tagit fram grabbarnas lite tjockare kläder.
Jag ser verkligen inte fram emot att det ska bli kallare och kallare nu. Behöver ge mig ut på jakt efter en jacka och det brukar inte vara lätt för jag brukar aldrig hitta nån som jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0