2½ år

2½-årskontrollen gick galant. Klarade av allt han skulle och han hade växt 10cm sen vi var sist vilket var vid 1½ år. Han bubblade på som vanligt och berättade både det ena och det andra.
Tog lite längre tid då hon kollade Liams kurva med pefen och han tappar så pass mycket så han kommer att få börja med pulmicort. Även Lucas kommer att få börja med pulmicorten fast i annan form då, hon fick ju höra hans hosta idag och ansåg att vi kunde börja med pulmicorten direkt tillsammans med ventolinen istället för att bara börja med ventolinen eftersom han var så pass ansträngd..
Men nu idag har vi bara kunnat använda ventolinen eftersom den andra inte är utskriven ännu. Får svänga förbi apoteket imorron och se om läkaren har ringt in dem.
Men han är jätteduktig med masken.

Efter att vi var klara där var det bara att köra honom till dagis. Inga problem med lämningen inte, bara jag följer med honom in i lekrummet så kan jag gå sen.
Jag passade på att åka och handla, kändes onödigt att åka hem när jag inte lämnade honom förrän 9 på dagis.
Så det blev att handla i alla tre mataffärerna och sen till apoteket och Sandelius :) Så jag fick mina ärenden uträttade innan han skulle hämtas igen.

Hade besök här när vi kom hem av Magnus och Alma, så Lucas kom igång att leka med henne :)

Jultidningarna kom idag så Jens och Liam gav sig av direkt när Liam hade kommit hem, och gjort matteläxan, mot Bankekind. Och han fick en del sålt, men några ska han tillbaka till för en del var inte hemma och en del ville att han skulle komma en annan dag. Bara idag har han sålt för 1849:-, så han bör väl komma upp i den summan han var uppe i förra året ialla fall. Då sålde han ju för nåt på 3000:-. Men denna gång kom han ju igång tidigare än förra året.
Ja, så vill ni beställa är det bara att hojta ;)

Kvällen har jag och Lucas tillbringat själva här hemma, Jens och Liam kom inte hem förrän vid 20 och då åkte de härifrån vid 15.20. Men vi har myst i soffan och kollat på tv och läst böcker. Han är ju lite slöare än vanligt med tanke på astman så han myser mer än gärna i soffan istället för att leka.

Hästen blir det inget med, eftersom jag dröjde med att bestämma mig så flyttade hon till våran granne idag. Lite delade känslor eftersom jag gärna ville samtidigt som det tog emot lite med tanke på åldern. Och nu kommer man att se henne varje dag. Får väl hoppas på att det dyker upp nån mysig nordis istället, en skogsmulle.

Nä, packa väskor nu och sen skutta i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0