Vc

Trippen till vårdcentralen är jag glad att den blev av idag.
Lucas har varit jätteledsen idag för att han har haft så ont i örat och jag har ju misstänkt öroninflammation men idag hade han mycket mer ont än vad han tidigare har haft.
Så jag bad läkaren att kolla öronen också när vi ändå var det och det gjorde han ju. Och visst hade han öroninflammation i ena örat. Och så visade det sig att han också har bakteriell luftvägsinfektion.
Så pencillin blev det ju. Även om han inte hade haft infektionen så hade han fått pencillin mot öronen även man inte medicinerar om de är över ett år. Men med tanke på hans astma osv och att det gör ont när han hostar osv så skulle han ha fått ändå. Och det är skönt att veta ifall det blir inflammation nån mer gång.
Lucas blir hemma hela denna vecka och nästa vecka också, förutom tisdag då de ska ha fotografering.

Liam har haft lite feber ett tag idag men sen har han mått rätt okej. Så jag hoppas på en feberfri dag imorron.
Vore ju trevligt om han kunde vara med på fotograferingen och gå på läkarundersökningen för jag har en känsla av att det lär dröja innan han får en ny tid annars. Sprutan går ju alltid att skjuta på för då behövs ju inte läkaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0