Kallt

Inget kul om morrnarna nu.. Frost så man måste skrapa rutorna på bilarna och kallt inne på morrnarna. Blir ju som en frysbox härinne tack vare de rappade väggarna. Och då är det bara några minusgrader om nätterna nu.
Brukar vara 15-16 grader inne om morrnarna och värmen håller ju inte hela natten. I så fall skulle vi få gå upp på nätterna för att lägga på två ggr om det ska hålla sig. Tankarna klarar ju inte av att hålla kvar värmen heller. Isolerade tankar hade varit ett smart drag av S.

Helgen bjöds inte på så mycket mer, Jens var liggandes i söndags också. Men som tur är var han bättre till i måndags så han kunde åka och jobba. Så söndagen blev en rätt lugn dag ändå. Så nu har vi desto mer att göra den här helgen som kommer så den här helgen hoppas jag att han håller sig på benen.

Annars knallar allt på som vanligt. Liam i skolan och Lucas på dagis. Idag överraskade han med att springa direkt in. Annars så vill han att jag ska följa med in osv men inte idag inte. Sprang in i lekrummet och hann knappt att säga hej då. Men det är skönt när det är så också. Och vissa dagar ska han ju inte hem så :)
Men han har en kamrat på dagis som han jättegärna leker med så de dagarna han inte vill hem är oftast när han och A leker för fullt ute och inte vill avsluta.

Snart dags att hoppa in i bilen igen för att hämta hem lilleman. Förhoppningsvis kommer vi hem till ett varmare hus för nu börjar värmen att sprida sig lite smått i kåken och då har jag eldat sen 7 imorse. Det går inte fort inte.
Måste slänga fram nåt att fixa till lunch också. Måste tänka om ang middan också. Det står nämligen köttbullar på matsedeln men jag glömde att kolla Liams lista för skolan denna vecka och då äter de såklart köttfärslimpa idag så jag får flytta om lite tror jag. Förstår inte att jag glömde det den här veckan när jag alltid har med den när jag skrev veckomatsedlarna. Men men, det är ju inte så svårt att lösa :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0