Friskare

Lite friskare här hemma nu. Liam är iväg till skolan idag så han missade inte fotograferingen. Han hade feber söndag och måndag men igår var han helt piggelin igen. Dock så har astman börjar krångla så nu är det medicinering på honom också med båda medicinerna.

Lucas tar medicinen duktigt som vanligt. Och för en gångs skull behövde jag inte tjafsa med läkaren för att få pencillinet i tabletter utan fick det direkt. Men han var imponerad över att han klarade av det :)
Även de på apoteket över att han tog dem hela.
Hostan är lite lättare för honom nu och vi har fått oss lite mera sömn.

Annars knallar väl allt på som vanligt. Ska göra mig och Lucas i ordning snart för jag måste köra honom till Jens på Erikstad medans jag ska med Liam på läkarundersökning. Kan inte ha honom med då för jag tror inte att Liam kommer att kunna kondentrera sig tillräckligt då, är ju syn-och hörselkontroll också.
Sen får vi se om det blir spruta eller inte, det får skolsköterskan avgöra eller om vi ska vänta ett tag.

Luftvärmepumpen är nu nedmonterad så det är supersnyggt på väggen nu....
Ett stort hål som går rakt ut som vi har fått stoppa trasor i och så 15 småhål. Kommer med andra ord att få se ut så ett bra tag för rummen kommer inte bli klara det här året. Inte lätt att sätta upp en tavla över det heller för då får jag sätta den ändå uppe vid taket. Snyggt värre.
Kommer sakna den i sommar om inte annat om det blir lika varmt som den här sommaren var. Men sommaren känns väldigt långt bort nu.
Och de varnar för snö idag, så det är väl bara att vänta och se. Men det lär ju inte ligga kvar men inget skojigt ändå.

Nä nu får det bli att göra oss iordning osv så vi kommer iväg när vi ska.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att dom mår bättre!=)

Kram!

2010-10-20 @ 22:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0