Stan och tandläkare..

Efter att Liam var ivägskickad till skolan så var det bara att vänta på att de skulle ringa upp från tandläkaren, eller ja, det fanns ju att göra under tiden så man satt ju inte och rullade tummarna direkt :D

Fick en tid vid 13 så jag gjorde ordning mig och Lucas och följde med Jens till jobbet och lämnade av honom där och drog till stan :)
En sväng på Maxi för lite köp av presenter, eller en sväng. Lucas skötte dragandet av korgen och det blev många instick bland hyllorna "Titta här mamma", "sån vill jag ha", den vill jag köpa", "åhh mamma, titta skorna" osv :D Men vi kom ut till slut ialla fall :D
Sen så blev det in på Ikano. Blev en tur inne på KappAhl som hade erbjudanden idag, bla 25% på hela köpet och så fick man en presentpåse om man handlade och hade med en kupong som de skickat ut. Om alla innehöll samma vet jag inte men min innehöll ialla fall en sminkspegel, en scarf och tre armband.

Sen begav vi oss in på själva Ikea. På listan stod en servis. Det var verkligen behövligt och har varit ett tag. Fick tag i den jag skulle och passade på att köpa lite lösa tallrikar också som de sålde för 5:-/st. Tallrikar går alltid åt.
Har kört dem en vända i diskmaskinen så nu måste jag göra plats för dem i skåpen också.
Blev helt plötsligt många nya tallrikar :D Servisen innehöll ju 6 st av varje och så köpte jag på mig 10 var av den andra sorten. Får nog bli lite rensning i skåpet för att få in dem :D
Hade tänkt handla lite annat inne på Ikea också men tyget jag skulle ha var slut och skulle inte komma hem förrän tidigast om en månad.

Blev en sväng in på Jysk för att köpa en gardin också. Kom på efteråt att de hade Bakugan-påslakan lite billigare den här veckan och det har ju Liam velat ha ett tag så det hade ju varit en bra julklapp. Hittade ju inget sånt i Ullared. Ansåg mig klar för dagen sen och hämtade upp Jens så vi skulle hinna till Åtvid i tid.
Snabb besök hos tandläkaren eftersom han bara behövde lägga på nytt "bandage". Fixade en annan tand som börjat isa också, eller fixade, la på lite flourpasta.
Hämtat ut en musfälla också, vi fick ju jaga en härinne i huset häromdagen som lyckats ta sig från trappen och in i tv-rummet och hade tagit sig till säkerheten under en leksaksback där katterna inte nådde honom/henne.
Katterna var ju en aningen intresserade men djurvän som man är så kunde jag inte låta dem ta den. Så när Jens kom hem några timmar senare så hjälptes vi åt att fånga in den. Den lyckades smita första gången och ta till flykten bakom en annan leksaksförvaring men där lyckades Jens få tag i den med händerna, med handskar såklart. Och sen fick den förflyttas ut till redskapsboden.
Har fler möss under trappen, har sett dem och höll på att få den ena på mig härom dagen när jag öppnade då den satt på listen på dörren, men ingen av dem har gått in i fällan ännu. Osten hinner väl skrumpna ihop ;)

Lite mathandling också hanns med innan vi styrde hemåt och sen har jag ägnat mig åt städning, matlagning, tvättning, läxhjälp och andra kvällssysslor.

Och nu är det dags att kvällsfodra hästar och får och sen väntar sängen!
Mycket som ska hinnas med imorron, är tanken ialla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0