Trött

Banverket står inte högt upp på listan just nu! Strax innan 4 så blev vi väckta av dem för att de höll på nedanför huset. Igår väckte de oss vid 5... Så lite seg är man nu. Men imorron ska de väl inte jobba ialla fall så då kanske man får sova lite längre!

Var på drop-in fika på dagiset igår. Lucas tyckte först att vi skulle åka direkt när jag kom men sen när de sa att det skulle fås kaka så hoppade han glatt upp på bänken :)

Liam kom hem senare igår, det var fritidshemmens dag så alla fritids skulle samlas vid kommunhuset och sen gå upp till Folkets park där de hade lite aktiviteter och det bjöds på hamburgare och glass. Så vi fick hämta honom i skolan vid 16. Trodde att han skulle vara jättetrött eftersom han brukar vara trött och sur efter en vanlig dag men inte ett dugg.

Vi tillbringade nästan hela dan ute igår, var ju så fint väder. Grodorna fick påfyllt med lite vatten så nu lägger de sig på trappan till poolen och solar. En lite rödaktig groda har dykt upp också. Vi kommer att få grodinvasion i trädgården om alla yngel överlever för just nu ligger det massor av ägg i poolen! Ska försöka ta kort på det idag.
Med tanke på vädret så passade vi på att grilla också, kyckling och korv och så hemmagjord potatissallad till det.

Morfar var pigg igår men de vet fortfarande inte vad som är galet. Provsvar väntas och fler prover ska tas.

Just nu är det lugnt här hemma. Liam är i skolan, Lucas på dagis och Jens hämtar plantor. Har funderat på om man skulle ta sig till stan idag men frågan är om jag orkar. Annars hade det varit skoj att träffa Therese m Elin och Måns. Känner mig bara energilös just nu och det har jag inte tid med. Finns tusen saker att göra och om jag inte gör nåt av det så lär det ju bara bli mera.. Får ta mig en tänkare ang stan tills det är dags att hämta Lucas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0