Regn!!

Ja äntligen har det kommit lite regn, men mkt mer skulle behövas. Kollade i regnmätaren och det kom bara 6mm så det gör ju inte så jättestor nytta direkt men man får väl vara glad för det lilla.

Bestämde mig för att hämta hem hästarna imorse eftersom det inte hanns med varken i torsdags eller igår. Liam var snäll och följde med och tog Nelly medans jag tog de andra två.
När vi knappt har kommit halvvägs så börjar det åska, på långt håll som tur är men det var bara att skynda på. Jag fick gå i förväg med Bollen och Toy och släppa in dem och sen möta upp Liam och ta över Nelly. Precis när jag släppte in Nelly i hagen så började det regna och åska värre.
Toy blev helt ifrån sig när hon såg var vi var på väg och när hon förstod att hon skulle in i hagen! Hon började leta efter fåren direkt och gissa om de blev glada att se varann!
Nu är de hemma ialla fall och just nu står alla uppe i stallet, egentligen ska de inte gå i den hagen men för dagen får de göra det med tanke på åskan. De har ju gått ut med varning ang åskan här och då vill jag hellre att de står inne i stallet än under ett träd. Men sen får det bli att stänga av den hagen igen.
Måste upp och hämta vattenbaljan och ryktsakerna också i Ljungsbo.

Pyste in till Åtvid för att hämta lite grejer inför morrondagen och så var det ju tvunget att inhandla lördagsgodis ;) Magnus och Malin fick dock liite mer sovmorron än oss fick jag veta, barnen hade vaknat vid halv 10. Här vaknade ju våra redan vid 7 men det har märkts på Lucas att han hade behövt sova mera. Men han somnade i bilen så han fick sig lite mer sömn ialla fall men han har en seg dag.

Just nu är Jens nere i Kvarnvik och drar kabel till högtalarna inför morrondagen. Bra att tjäna lite extra pengar, de behövs till vårat sparande :) Och i veckan blir det ju lite mer extrapengar.

På den här bilden syns det hur liten Bollen är :) Wille är lika hög som
honom.

Bollen

Wille

Betty


Liam har badat även idag..

Nu väntar vi på att Jens ska komma hem så vi kan slänga i oss lite käk. Lucas har somnat i soffan igen här, gårdagen var jobbig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0