Tid..

Ja det har varit lite om tid för att blogga. Men det får väl bli en liten uppdatering så här mitt i natten.

Gårdagen sysslade vi här hemma med diverse saker och på natten kom det några killar och hämta Forden. Ett evigt göra, närmare bestämt över 3 timmar så Jens kom inte in och la sig förrän strax efter kl 6. Och jag somnade inte ordentligt förrän då heller. Så det blev inte många timmars sömn för nån av oss.

Men sen var det bara att servera frukost och göra oss iordning för att åka till stan. Eftersom Forden åkte så blev det ju lite plus i kassan och jag kunde ge mig in på rean.
Hittade, konstigt nog, lite kläder till Liam och lite nytt till Lucas och en klänning till mig. Hade ju hoppats på att hitta mera till mig själv men jag får väl ta en runda till efter nyår. Men tomhänta kom vi inte hem ialla fall. Och ensamma i stan var vi då inte! Maxi ska vi inte tala om, så länge man gick vid grejerna var det rätt lugnt men när man kom bort till maten så var det ju kaos!
Var en aningen skönt att styra hemåt kan jag ju säga.
Får se om det kan komma upp lite bilder på reafynden under morrondagen, om det nu hinns med. Annars får ni snällt vänta till helgen ;)

Liam fick feber igår kväll såå han blev lite ledsen, trodde han skulle bli sjuk nu till nyår och allt. Men han är inte förkyld eller nåt så jag hoppades på att det bara var sån endagars-feber som han brukar få ibland, varför han nu får det.. Och mycket riktigt, ingen feber imorse och den har hållt sig borta.
Men gissa om jag blev nervös imorse när Lucas sa att han hade ont i örat igen!! Såg en dag med gråt framför mig men det lugnade ned sig. Så jag hoppas att det håller sig i schack nu så han slipper fler öroninflammationer osv.
Han har haft det så många ggr det här året så vi behöver inte börja det nya året med det också, och alltid samma öra.

Är en aningen irriterad på folk som lägger sig i saker som de inte har med att göra. Om Jens inte vill ha kontakt med sina biologiska föräldrar så finns det ju förmodligen en anledning till det!! Och det är hans val och ingen annans. Han har en mamma och barnen har en farmor, även om ni tycks tycka att han inte har det. Barnen har en farmor och nån mer behöver de inte ha, inte nån mer farfar för den delen heller. De är nöjda med vad de har, och ja Liam vet om både L och I men bryr sig inte det minsta om dem.
Bara för att man har ett blodsband så betyder inte det att man automatiskt blir den mamman som personen vill tilltala som sin mamma.
Och Jens är inte samma person nu som han var för 8-9 år sen och vet ni inte det så har ni ju inte brytt er speciellt mycket! Och nej, det är inte Jens som gör att dessa personer mår dåligt nu för att han inte vill ha nåt med dem att göra, de har själva gjort så att det har blivit den här situationen.
Skulle kunna skriva i evigheter om detta men det skulle bli alldeles för långt så det skippar jag.
Men fortfarande, det är Jens val och ingen annans. Och vill han inte ha nån kontakt, med nån som inte bryr sig ändå, så vill han inte det. Att det ska vara så förbannat svårt att förstå!

Nu väntar ialla fall sängen. Har varit så trött och jag sa att idag skulle vi komma i säng tidigt. Jo eller hur, klockan är halv 1 snart och ingen av oss har kommit i säng ännu. Har ju kommit upp till övervåningen ialla fall, alltid en början ;)
Hör att det är en stor kille som inte har somnat ännu heller. Men han orkar säkert att hålla sig vaken imorron ändå. Men nu får det allt bli att stoppa om honom åter igen och se till att han ser till att sova.

Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0