Stan och gran..

Sovmorron imorse för oss alla, eller ja Liam vaknade 7.45 men han gick ned och bänkade sig vid tv:n. Och Lucas vaknade vid halv 9 och bänkade sig vid tv:n också så man kunde ligga kvar och dra sig lite.
Efter frukost och vanliga morgonbestyren så gjorde vi oss iordning för att åka till stan, behöver nog knappt säga att Liam ville vara hemma istället ;)

Tog lite längre tid än vanligt att ta sig in till stan i det här väglaget, de hade ju inte varit ute och plogat ordentligt, inte ens 35:an. Och nu har vi ju Skodan så den tar sig ju inte fram lika bra som Golfen, backarna här är det precis att man kommer upp för. Men bättre det än ingen bil alls ;)

Mycket folk i stan som väntat men det gick relativt snabbt att fixa de klapparna som skulle köpas idag eftersom jag visste vad jag skulle ha.

Sen jag som svurit på att det aldrig skulle komma in en plastgran i mitt hem har idag köpt en plastgran.
Ger det en chans i år och så får vi se om den blir kvar tills nästa år eller om det blir riktigt härligt doftande gran nästa år. Visst finns det många fördelar med plastgranen men doften får man ju aldrig.
Och så har vi brutit traditionen med att klä granen dan innan julafton för nu står den redan uppe och ska strax klä den. Men det kanske blir mindre stress dan före jul ialla fall, eller inte...

Dags att leta reda på belysningen och allt annat och hitta nåt bra ställe att ha den på. Gör en omflyttning av granen i år och ställer den här nere istället så en ny plats måste hittas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0