Måndag

Ja ny vecka igen och julen närmar sig med stormsteg! Börjar känna mig lite smått stressad över allt som ska hinnas med.

Liam är hemma från skolan idag, ont i magen. Så det är inte så lugnt här hemma idag ;)
Jens är iväg till tandläkaren så jag ska väl ta och göra mig iordning. För när han kommer tillbaka ska vi åka iväg till svärisarna för att låna en bil i veckan eftersom golfen inte är så skojig att åka med och så ska den ju lagas nu i veckan. Hoppas verkligen grejerna kommer hem imorron.

Annars idag ska jag baka matbröd, städa, maila till höger och vänster, ringa till höger och vänster, brev som ska ordnas osv. Måste åka och hämta upp grejer i veckan som jag ska skicka iväg.

Det är nämligen så att jag har en vän jobbar som personligt ombud och det är en liten kille som är i stort behov av kläder och jag har lyckats skrapa ihop en del, både här hemma och som andra skänkt till oss för att ge till honom. Och även lite leksaker som ska skickas med. Jag ska även köpa ett par nya grejer att skicka med som julklapp till honom från tomten.
Inget barn ska behöva vara utan julklappar på julafton eller inte ha tillräckligt med kläder.
Föräldrarna försöker att sätta honom i första rum men finns inte pengarna så är det svårt.
Så jag måste försöka få iväg det i veckan så det hinner fram innan jul.

Men nu måste jag göra mig iordning så vi kommer iväg sen så fort Jens kommer hem så jag hinner med det jag ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0