Dags...

att skriva lite igen då.

I onsdags så var Lucas jätteledsen hela dagen, han bara tjöt och tjöt och klagade på ont i örat. Inte så svårt att lista ut att nåt var galet. Ringde vc och sen var det bara att vänta på att de skulle ringa upp, ringde och förvarna Jens också om att Lucas behövde åka till doktorn.
När de ringde upp fick jag det svaret som jag förstod att jag skulle få, att ge fulldos pandoil/alvedon och högläge.
Och hon ville inte alls ge mig en tid först men jag blev irriterad så till slut gav hon mig en tid.

En timme senare var vi där och ja besöket tog nog inte mycket mer än 5 min. Han kikade lite snabbt i öronen och han var lite röd sa han men inte så mycket att han skulle ha ont av det. Och blev hemskickade med samma råd som sköterskan gav mig i telefon, jag var måttligt glad kan jag säga.
Kommer hem och äter middag. Lucas var fortfarande ledsen så han låg inne i soffan. Och när vi kommer in efter att ha ätit så har det börjat rinna ur örat på honom. Så vi ringde 1177 och de tyckte definitivt att en läkare skulle kolla på det så det blev en tid till jouren vid 20.15. Så Jens och Lucas åkte iväg.

Det visade sig att han var riktigt röd i örat och att det hade gått hål på en stor varblåsa på trumhinnan, från en tidigare öroninflammation förmodligen som inte läkt ordentligt. Hur läkaren på vc här i Åtvid kunde säga att han knappt var röd förstod hon inte alls, så som han såg ut i örat!
Det blev pencillin som de var och hämtade ut på Maxi och när de kom hem så kräktes Lucas, inte svårt att lista ut vad det var.. Tog tempen och han hade 39 graders feber. Han kräks nämligen alltid första gången han får feber.
Och då var han helt feberfri när de åkte så det steg på fort.
Trycket lättade ju lite i örat efter att det hade gått hål så han hade ju inte lika ont men ändå ont. Men natten blev rätt lugn ändå. Så pencillin i 5 dagar och det verkar göra susen. För om det inte hade slutat rinna efter tre dagar så var vi tvungna att komma tillbaka för att byta pencillin och hon ville ha in oss till jouren i så fall istället för vc här. Men det går åt rätt håll.
Han var slö och febrig i torsdags men under kvällen då piggnade han till och febern försvann. Och sen har han varit sig själv igen.
Gissa om jag är förbannad på läkaren på vc! Fick ju inte våran rätta läkare eftersom vi fick en jourtid och inte fasen tänker jag gå till den här nån mer gång.

I torsdags blev jag krasslig, magkatarren som bråkade som sjutton så jag mådde apa. Släppte efter på kvällen så jag kunde få lite i magen. Förmodligen bråkade den då jag slarvat en del med maten den här veckan, äta en gång om dan, ibland två, är inte att rekommendera direkt. Så igår hade jag huvudvärk mer än halva dagen eftersom jag inte druckit tillräckligt med vätska i torsdags. Försökte sova bort värken i soffan så jag och Lucas låg i varsin ände i soffan i stort sett hela dan. Men efter att jag ätit flera ggr igår och druckit massor så gav huvudvärken med sig. Men då kommer stressen istället eftersom det försvann 1½ dag och jag har massor att göra.
Så nu får jag ligga i desto mer istället.

Idag har det ju stått städning på schemat, blev dock inte klar eftersom jag satte igång med ett brödbak också. Måste ha mina favoritmackor till julskinkan ju, att äta den på köpebröd går inte!
Men har städat, bakat, fixat lite andra grejer och så lördagsmys såklart.
Grabbarna ligger i sina sängar nu och snart blir det film för oss. Se vad det blir idag, igår kollade vi på Knight and dag och den rekommenderas!

Morrondagen bjuder på mer stress, måste till stan och köpa de julklapparna som fattas som ska med på måndag till Anna och barnen. Måste köpa till Anna, eller ja Jens ska ;) och så lille Emil också.
Kan tänka mig att vi inte kommer att vara ensamma!

Och den kommande veckan är rätt fullspäckad också. Måndag åker jag till Lyckebo, tisdag måste jag fixa en massa och så har Liam avslutning på kvällen. Onsdag måste vi till stan och handla de sista julklapparna och förhoppningsvis har vi barnvakt då. Och så ska granen hinna kläs osv, fast det kan vara bra att ha en gran först såklart så det måste letas upp en också :)
Men allt ska väl hinnas med på nåt sätt, eller ja det måste det ju ;)
Fast å andra sidan, jul blir det ju ändå ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch, stackars liten! Skönt att det är på bättringsvägen i alla fall. Kramar

2010-12-19 @ 10:28:28
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0