Ny tid..

Efter att ha ringt på morrontelefontiden utan svar så kom jag äntligen fram till Karolinakliniken på fm-telefontiden.
Tur att de har tre telefontider per dag med tanke på hur svårt det är att komma fram. Är väl lite extra svårt idag kan jag tänka mig när det är måndag.
Lite irriterande att jag inte kunde gå på onsdag, men det är ju vanligt att kroppen ska krångla när man har en tid.
Men nu ska jag nästa onsdag istället och fick en tidigare tid för det var den enda som fanns på hela veckan så 8.20 nästa onsdag ska jag vara inne. Så Lucas får väl vara hemma från dagis då eller om vi löser det på nåt annat sätt.


Velar fram och tillbaka ang en häst som jag kan få, alt ha på foder. Nackdelen är hennes ålder, men det skulle innebära att jag kom igång ordentligt med ridningen igen, lättare att komma ut med Toy sen också. Ja just det, åldern var det ja, hon är 26 men är jättepigg och hennes ålder märks inget av enligt de som träffat henne osv. Men allt kan ju vända så snart, och det gäller ju alla för den delen men hon har ju liksom lite mer emot sig med tanke på åldern. Inte så jättevanligt med större äldre hästar.
Svårt det här, vet inte alls hur jag ska göra..
Det första är väl att åka och hälsa på henne själv för att få en egen bild utav henne.

Lucas ligger och sover för stunden. Han sprang till kaninerna det första han gjorde när vi kom hem.

Vanilla gick bort idag med :( Tarmvred förmodligen, är ju så jobbigt när de går bort. Veterinären kunde inte göra nåt, hon fick dropp osv. Men tarmvred kan man ju tyvärr inte göra nåt åt, var ju samma som Garry fick.

Nu är det bäst att knalla ned till pannrummet. Inte klokt att man ska behöva elda för lite värme också när det är augusti. En stor nackdel att ha rappat hus också för väggarna kyls ju ned så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0