Måndag igen..

En vecka kvar tills skolan börjar för vår stora kille. En vecka kvar innan vardagen sätter igång ordentligt. Den här veckan börjar ju Jens att jobba men vi andra kan ta det lugnt ett litet tag till.
Nog för att han inte jobbar hela dagar, sjukskriven 50%. Så ni som tror er veta att han får full lön hela tiden utan att arbeta heltid kan ju ta och ringa försäkringskassan och kolla med dem där!

Hittade ett jobb som jag ska skicka iväg ansökan till, sen är det väl bara att hoppas att ryggen orkar med om det vore så att man fick det, fanns några platser. Nackdelen är väl att i så fall får man börja redan nästa vecka eller veckan efter och Lucas har ju inte kommit igång med dagiset ännu.
Men är som sagt, är rädd att ryggen inte håller. Kan ju inte ens städa hela huset här hemma utan att få ruskigt ont och det är ju ett städjobb så...
Men men, vi får se. Ska skicka in till vikariebanken i Åtvid igen, så dumt att man måste skicka in gång på gång på gång bara för att de inte sparar det man skickar in.

Jens är just nu på Svistad för att hämta lite grejer tillsammans med Magnus. Själv ska jag väl ta tag i disken nu och sen se om jag hinner baka nåt. Måste ta hand om tvätten också, har ett tvättberg åt andra hållet just nu dvs rentvättat som väntar på att få komma in i garderoben :)

Måste till banken innan 15 också för Lucas har lyckats låsa min dosa. Passa på ändra på ett konto när jag ändå är där också, men tror nästan att Jens måste vara med eftersom vi har gemensamma konton, just för den ändringen. Men vi får väl se vad de säger. Kanske hinner ta banken innan vi åker mot stan för att kolla på lite hos en tjej.

Lucas har varit lite smågnällig sen igår så jag hoppas inte att han håller på att bli sjuker nu när det är dags att börja dagis och skola. Lär nog få hem tillräckligt från dagis är jag rädd.

Dags att göra nytta..

Kommentarer
Postat av: Elin

Som sagt, innan han blev sjukskriven gjordes det inte många knop. Jobba 7-16? Pyttsan... Men så är det väl när pappsen är chef...

2010-08-16 @ 13:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0