Gårdagen

Ja igår hittade jag lite ork på em så jag gjorde flera saker samtidigt :) Bakade bärkaka och källarfranskor och lagade mat på samma gång. Perfekt för franskorna att stå och jäsa medans vi åt.
Och goda blev dom också, får nog baka flera om söndag för tills dess lär dom vara slut. Göra några omgångar och slänga in i frysen, bättre för ekonomin med hembakat än att köpa hela tiden för det går åt en hel del bröd här hemma.

Bärkaka med hallon och blåbär.

Källarfranskor

Dagis gick galant igår, jag behövde bara följa med in några minuter och sen var han igång så jag kunde åka.
Och allt hade gått bra under de timmarna han var där.

Jens var iväg och träffade den han är kontaktperson till igår så det blev mycket åkande för honom för pappa och han jobbade på Erikstad igår. Så han hann bara vara hemma 1½ timme innan han skulle tillbaka mot stan igen.
Han var inte hemma här förrän 20.

Ternstedt ringde här på morronen nu också, inte för att det var hit de skulle ringa men jag tror Robin var lite yr i bollen :D Inte blev det bättre med en yrvaken Jens :D
Han ska ju koppla in elementet på Enyas rum och så fick han lite merjobb eftersom vattenpumpen gick sönder däruppe igår, elände! Jag hoppas verkligen att han tänker göra det idag eller att de skickar ut nån annan, vatten måste man ju!

Liam åkte iväg med taxin här för en liten stund sen och nu ska jag och Lucas hoppa in i bilen för att åka mot dagis. Sen är det bara hem och lyfta ut vedklyven och fixa lite i pannrummet för sotarn kommer idag. Och så kommer Brandskyddsexperten vid 10 för att ta kål på våra getingar. Jens ska till Svistad i eftermiddag också så det är full rulle.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, hoppas verkligen att vi får vatten idag! Man känner sig rätt handikappad utan. Kramar

2010-08-27 @ 09:13:31
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0