Fredag och getingstick...

Har varit riktigt skönt ute idag. Tog oss ut vid 9-tiden när pappa kom, grabbarna vill ju hjälpa till med släpet :)
Och idag hade de snickarbyxorna på sig båda två så självklart var fickorna tvungna att användas ;)




Kärran besiktades ju idag och den gick igenom, eller nja, egentligen inte men han var snäll och skrev bara en notering så får det fixas så snart som möjligt. Slapp ju ombesiktning ialla fall.

Idag var det Jens tur att bli getingstucken, två ggr i benet. Som tur är har vi kortison hemma så han kan slänga i sig det direkt. De hade på nåt sätt kommit innanför hans byxben.
Det är ett elände med alla getingar, har dem överallt. Har hittat en billa nu så vi får väl ta ut Brandexperten antar jag om vi ska få nån ordning på det.. Är ju massor uppe på gårdsplan också men de kan ju komma var som helst  ifrån, men de har varit riktigt envisa när de har hållt på med kärran.

Ändrade planer ang Svistad då Alma blev krasslig så vi behövde inte underhålla oss själva, jag och Lucas ;)
Blev att åka in till Åtvid och handla lite och sen inta fredagsmys.
Tagit det lugnt under kvällen utan en massa plock osv, skönt.

Imorron står stan på schemat och förhoppningsvis en fika med Anna, syrran. Tänkte ta mig till Hjärta till hjärta också och se om de har fått in nåt nytt. Och så ska det sista inför skolstarten inhandlas, har som tur inte så mycket kvar. Lucas ska få välja en ny fruktburk till dagis också, jag har kollat på en som jag tror han skulle gilla men vi får se vad han väljer :)

Måste berätta också att jag är så enormt glad för min syster Annas skull! 
Du är värd all kärlek i världen!
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0