Blixt och dunder..

Vilket åskväder det blev när vi åkte hem från stan, jag och Liam. Här hemma hade det varit igång rejält också.
Kom in i åskregnet och det gick inte att köra snabbt direkt för regnet bara öste ned!

Vi var inte ensamma i stan direkt, svårt att hitta parkering men ändå rätt okej med folket i affärerna. Och vi kom hem med det vi skulle, har lite småsaker kvar att köpa bara men det tar vi i helgen.


Kom hem med en tröja till Liam..

Väska och pennfodral..

Namnbricka som blinkar med namnet, går på solcell..

Mappen och tofflorna..

Blev lite påfyllning på denna front också..

Det som är kvar att köpa är bokpapper, nya fruktburkar till båda grabbarna och så måste jag kolla så han fortfarande kan ha sina gympaskor så han inte står utan det.

När vi kom hem trodde vi att Lucas skulle komma springandes som vanligt, en liten mammagris nämligen ;) men vi möttes av detta



Han var helt slut efter att ha jobbat med pappa och morfar med släpet. Han hade ätit som en häst av lunchen också, tagit om tre ggr! Kan lova att han var seg att väcka när det var dags, hade han fått sova tills han vaknade så hade aldrig somnat nu ikväll, men klockan var strax efter 17 när jag väckte honom.
Jens har varit iväg och hämtat en vagn till åt Lucas idag. En vän har en vagn med ratt och Lucas är galen i den så jag skulle tro att han kommer att gilla den ;)



Har gjort en jordgubbskaka nu ikväll, behöver fylla på fikabrödsförrådet i frysen, med matbröd också för den delen men det får jag ta senare i veckan.


Kommentarer
Postat av: Lena

Jordgubbskakan ser ju smarrig ut alltså. Önskar att jag hade tid och ork till att baka som du,hembakat är ju godast.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0